�� kez se�im kazanm��, on y�ll�k bir ba�bakan, laik demokratik cumhuriyetle ya��t ana muhalefet partisinin kurucusu �n�n��y� ve bu g�nk� liderini sabah-ak�am din d��manl��� ile su�luyorsa, o �lkede ileri demokrasi ve �a�da� uygarl�ktan s�z edilemez. bug�n ba�bakan, yar�n cumhurba�kan� olacak bir politikac�, o cumhuriyetin kurulu�unda pay� olan bir partinin �n�ne, 90 y�l �ncesinin boh�alar�n� at�p, hesab�n� soracak kadar kin y�kl� ise, bar�� ve huzur kal�c� olmaz. Art�k anla��ld� ki, Ba�bakan halk�n ger�ek g�ndemini de�i�tirmek i�in bu tart��may� s�rd�rmekte karar k�lm��.
CHP Genel Ba�kan� K�l��daro�lu�nun, bu usl�p ve tav�r i�indeki AKP Genel Ba�kan� Erdo�an'la g�nl�k hale gelen bu a��z dala��n� b�rakmas� gerekir. ��nk� Kemal K�l��daro�lu, halk�n �bizden biri� diye benimsedi�i, g�venilir, sevecen, d�zg�n ve iyi niyetli bir liderdir. Kural tan�mayan bir rakiple ve onun minderinde g�re�mek zorunda de�ildir. �kincisi, sosyal demokrat bir liderin g�ndemi, halk�n ger�ek g�ndemi olmal�d�r. Yani K�l��daro�lu, sabah-ak�am Ba�bakan'dan, halk�n a� ve i� derdinin hesab�n� sormal�d�r. Onun, �lkenin ger�ek g�ndemini sapt�rmas�na f�rsat vermemelidir.
Yerle�mi� demokrasilerde, bug�n bizde g�r�ld��� gibi hi�bir iktidar, muhalefeti karalamak i�in dini, �rk� ve mezhebi konu etmemi�tir, etmez de. �ki y�l �ncesine dek Ba�bakan'la ana muhalefet aras�nda ya�anan tart��ma, bazan sertli�e ve gerginli�e d�n��t�yse de, bu denli ac�mas�z ve nefret dolu de�ildi. Hem de bu durum, ancak toplam oyun d�rtde birini alan ana muhalefetten de�il, �� se�imdir oyunu art�rarak her iki se�menden birinin oyunu alan iktidardan kaynaklan�yor. Se�im ak�am�, partisinin balkonundan halka birlik, b�t�nl�k, istikrar ve bar�� s�z� veren bir ba�bakan�n her g�n s�rd�rd��� bu ay�r�c�, da��t�c�, k��k��t�r�c�, b�l�c� ve korkutucu s�yleminin �zel bir nedeni olmal�!
Demokraside emekliyen �lkelerde, gelecekle ilgili art niyetleri ya da gizli hedef ve planlar� olanlar�n, dikensiz g�l bah�esi yaratma �abalar� hep g�r�lm��t�r. Buralarda varsa, liderlerin ruh sa�l���n�, �ki�isel sorun� diye ge�i�tiremezsiniz. Do�rudan, toplumu etkileyen sonu�lar� ya�an�r. Halklar�n yak�n ge�mi�teki olumsuz, karanl�k ve ac� sayfalar�n�n �o�unu, i� d�nyalar� olgunla�mam�� ve erginle�memi� liderler yazm��t�r. Son son otuz y�ld�r, T�rkiyemizde h�k�metler hep, milli iradeye dayanan meclisin �g�ven oylamas�yla� gelmi� ve gitmi�tir. Elbette 28 �ubat m�dahalesi demokrasiye kar�� kabul edilemez bir eylemdi. Sorumlulular� yarg�da hesab�n� vermelidirler. Ancak unutulmas�n ki, REFAH-YOL H�k�metinin Ba�bakan� Erbakan demokratik kurallar i�inde istifa etmi� ve meclisten g�venoyu alan bir yeni h�k�metle 1999 se�imlerine gidilmi�tir.
Bu ger�e�i bir yana b�rak�p, �� se�imdir ma�dur rol� oynayarak iktidara gelenlerin, halk�n a� ve i� sorunlar�n� g�ndemden ��karmak hesab�yla ana muhalefetle 100 y�ll�k hesapla�may� s�rd�rmesi, her �eyden �nce halk�n iradesini sapt�rarak halka kar�� sayg�s�zl�k ve halk�n ger�ek taleplerini ink�r say�l�r. Bu nedenle, ana muhalefetin bu g�ndemde rol almaktan bir an �nce ayr�l�p, as�l g�revine d�nmesi gerekir.
|